A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés

Nyaralás és pluszkilók? Trükkök, hogy nyáron se hízzunk

#diéta #életmód #fogyókúra #nyaralás
2019.06.11. Módosítva: 2016.11.08.
Hirdetés

Sokak számára a kilók gyarapodása ugyanúgy a nyaralás velejárója, mint a pihenés és a kikapcsolódás. De nem kell lemondanunk a finom ízekről a nyaralás alatt sem, csupán elég néhány tanácsot megfogadnunk.

Hirdetés

1. Figyeljünk az adagokra!

Mindent lehet, de mértékkel – szól a mantra a nyaralás idejére is. Ha mindig ügyelünk az adagokra, és nem eszünk többet a megszokottnál, csak azért mert nem otthon vagyunk, akkor annak szükségszerű velejárója - a hízás - is elkerülhető. Ne engedjünk a svédasztalos vacsorák és az all inclusive ellátás csábításának.

2. Mozogjunk!

Az aktív pihenés a plusz kilók távoltartásának legjobb módja. Ha pedig idáig semmit nem mozogtunk, a nyaralás kiváló alkalom rá, hogy nekikezdjünk. Napi 30 perc tempós séta vacsora után, vagy reggel, amikor még hűvösebb az idő üdítően hat testre és lélekre egyaránt.

3. Válogassuk meg, mit eszünk!

A nyári időszak ideális arra, hogy egészséges újításokat vezessünk be az étkezés terén. Fogyasszuk a húsokat grillezve, köretnek párolt zöldségeket, salátákat, a desszert pedig sütemények és fagylaltok helyet legyen gyümölcs. Ezekkel az apró változtatásokkal több 100 kalóriát is megspórolhatunk.

Ha tengerpartra megyünk, használjuk ki, hogy számos hal és egyéb tengeri élőlény szerepel az étlapon, ezek energiatartalma általában alacsony és a bennük található telítetlen zsírsavak számos pozitív élettani hatással rendelkeznek.

4. Tanuljuk meg kezelni a sóvárgást!

Természetes, hogy időnként megkívánunk egy-egy olyan ételt, amelyről tudjuk, hogy hizlaló és egyáltalán nem egészséges. A nyaralás idején pedig fokozottabban ki vagyunk téve a kísértésnek.

Kulcsfontosságú tehát, hogy legyenek bevethető trükkjeink ilyen esetekre. Foglaljuk le magunkat valamivel, ami eltereli a figyelmünket az evésről, igyunk egy nagy pohár vizet. Végső esetben pedig engedélyezzünk magunknak egy pár falatot a megkívánt ételből, a maradékot pedig távolítsuk el a közelünkből.

5. Változtassunk a "mindent vagy semmit" hozzáálláson!

Mi a legsúlyosabb hiba, amit nyaralás alatt elkövetünk? Az, hogy végletekben gondolkodunk, vagyis egyszeri, vagy kétszeri bűnbeesés után minden mindegy alapon féktelen evésbe kezdünk. Néhány kilengés nem okoz jóvátehetetlen károkat, emiatt soha ne dobjuk a lovak közé a gyeplőt.

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.