Ezeket látta már?

10 hasznos lifestyle tipp szívbetegségek ellen - kardiológusok ajánlásával!

szívinfarktus, kezelés, életmód, életmódváltás, melkasi fájdalom

A szívünkhöz valóban a gyomrunkon keresztül vezet az út.

Bár sokan úgy gondolják, hogy a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának hátterében elsősorban örökletes tényezők állnak, az esetek jelentős részében ezen betegségek kialakulása egészséges életmóddal és táplálkozással megelőzhető lenne. Az Amerikai Kardiológiai Társaság nemrég frissítette az ajánlását arra nézve, hogy hogyan is tudunk életmódunkkal, étkezésünkön keresztül tenni szívünk egészségéért.

Az Amerikai Kardiológiai Társaság ajánlás alapján az alábbi 10 pont betartásával lényegesen csökkenthető a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázata, és ezen egyszerű javaslatok bármilyen étrendbe és életmódba beilleszthetőek.

  1. Az energiabevitelt illesszük az elégetett energiamennyiséghez, tehát a bevitt kalóriák száma ne haladja meg az elégetett kalóriákét, így tudjuk fenntartani az egészséges testsúlyunkat.
  2. Fogyasszunk sok és változatok zöldséget, gyümölcsöt.
  3. Válasszuk a teljes kiőrlésű gabonákat és ételeket a fehérlisztből készült ételek helyett.
  4. Válasszuk az egészségesebb fehérjeforrásokat: részesítsük előnyben a magas fehérjetartalmú zöldségeket, fogyasszunk rendszeresen halat és alacsony zsírtartalmú tejtermékeket, ha pedig húst kívánunk, válasszuk a szárnyasokat.
  5. Használjunk folyékony állagú olajakat (pl. olívaolajat) a trópusi zsíradékok (pl. kókuszzsír, pálmaolaj) helyett.
  6. Kerüljük a többszörösen feldolgozott élelmiszereket, készételeket.
  7. Szorítsuk vissza az üdítők és hozzáadott cukrokat tartalmazó termékek fogyasztását.
  8. Használjunk kevesebb sót, válasszunk alacsony sótartalmú ételeket.
  9. Ha lehet, kerüljük az alkoholfogyasztást, vagy szorítsuk a minimumra.
  10. Tartsuk magunkat ezekhez az ajánlásokat, függetlenül attól, hol készül az ételünk: otthon, vagy akár étteremben.

Az Amerikai Kardiológiai Társaság emellett kiemelte, hogy ezen ajánlások betartása egész élet során fontos. Az egészséges étkezés már gyermekkortól kezdve segít a túlsúly kialakulásának megelőzésében, mely az egyik legnagyobb rizikófaktora nem csak a szív- és érrendszeri megbetegedéseknek, de a magas koleszterinszintnek, a 2. típusú cukorbetegségnek, illetve a többek között a tumoros betegségek kialakulásának.

Szívinfarktus: így lehet elkerülni a legnagyobb eséllyel

Ezen egyszerű ajánlások betartásával tehát sokat tehetünk a szív- és érrendszerünk egészségének megtartásáért, ezért fontos, hogy gyermekkortól életünk végéig odafigyeljük az egészéges táplálkozásra és életmódra.

dr. Pukoli Dániel

neurológus szakorvos

Forrás: https://www.medicalnewstoday.com/articles/american-heart-association-updates-heart-healthy-dietary-guidelines

Forrás: egeszsegkalauz.hu