Ezeket látta már?

Ilyen módszerekkel javíthat a vérkeringésén

vérkeringés, cukorbetegség, pajzsmirigyproblémák, vérszegénység, érszűkület,  ételallergiák, lábfájdalom

A nem megfelelő vérkeringés kellemetlen tünetei között találhatjuk a végtagok zsibbadását, érzéketlenségét, a folyton hideg kezeket és lábakat, a fáradékonyságot is. Hogyan javíthatunk a rajta?

Számos tényező szerepet játszhat abban, hogy mennyire jó vagy éppen rossz a vérkeringésünk, például az életmódunk, szokásaink, de bizonyos betegségek is. Általában nem megfelelő a vérkeringése azoknak, akik dohányoznak, ülő életmódot folytatnak, egészségtelenül táplálkoznak.

A cukorbetegséggel, pajzsmirigyproblémákkal, vérszegénységgel, érszűkülettel, sőt ételallergiákkal is összefügghet a rossz vérkeringés. Bár az itt bemutatott módszerekkel javíthatunk a vérkeringésünkön, nem árt, ha alaposan kivizsgáltatjuk magunkat, mert a vérkeringéssel összefüggő kellemetlenségek mellett ezek a betegségek hosszabb távon súlyosabb, akár életveszélyes szövődményekkel is járhatnak.

A vérkeringés helyrehozható

A legjobb módszer a vérkeringésünk élénkítésére a rendszeres mozgás, még az olyan "egyszerű" sportok is, mint a séta, a tánc vagy az úszás. A mozgás során alaposan átmozgatjuk az izmainkat, így azoknak több oxigénre és tápanyagokra van szüksége, ezeket pedig a szervezetünk a vérkeringés javításával biztosíthatja.

verkeringes02 Életmódunkkal sokat javíthatunk a vérkeringésünkön. Forrás: EgészségKalauz

Fontos lehet az is, hogy milyen ruhadarabokat viselünk: a túlságosan szűk zoknik, nadrágok, fehérneműk ronthatják a vérkeringésünket. Válasszunk inkább kényelmesebb, bővebb ruhákat, de esetenként kipróbálhatjuk azokat a speciálisan kialakított harisnyákat is, melyek fokozatosan változó nyomást fejtenek ki a lábunk különböző részeire. Ezek különösen akkor hasznosak, ha sokat kell ülnünk, például egy hosszabb repülőúton.

A masszírozás hatására kitágulhatnak a vérerek, ami segíti a vér áramlását, a méreganyagok kiürülését is, ráadásul a masszírozás rendkívül relaxáló, sőt még a fáradt izmok regenerációját is segítheti. A karunkat, lábunkat, vállunkat és a hátunk felső részét mi magunk is könnyen átmasszírozhatjuk, ehhez használhatunk szőlőmag-, mandula-, búzacsíra-olajat is.

Ügyeljünk arra, hogy a mozdulatokat a szív irányába végezzük! A masszázst kiegészíthetjük egy kellemes, meleg vizes fürdővel, illetve hideg-meleg váltott vizes zuhannyal, ezek ugyanis szintén jót tesznek a vérkeringésünknek.

A vérrögök akadályozzák a szabályos vérkeringést. Olvasson tovább!

Az életmód is befolyásolja a vérkeringést

Sokat tehetünk a vérkeringésünk javításáért a konyhában is, az étrendünk megváltoztatásával! Együnk kevesebb zsírban és sóban gazdag ételt és igyunk kevesebb alkoholt, viszont jóval több vizet vagy zöld teát! Bizonyos fűszerek nemcsak "melegítő" hatásaiknak köszönhetően javíthatják a vérkeringésünket, hanem azért is, mert segítenek megőrizni a vérerek rugalmasságát és megelőzni az úgynevezett plakkok kialakulását. A szív- és érrendszert védő, erősítő fűszerek között találhatjuk a fokhagymát, a gyömbért, a kurkumát vagy a cayenne-i borsot is.

Forrás: EgészségKalauz