Hirdetés

13 érv az uborka mellett: másnaposság és kellemetlen lehelet ellen is jó

#diéta #nyomelemek #vitaminok #uborka
2019.06.22.
Hirdetés

Hidratál, méregtelenít, ránctalanít és még finom is! De a sornak itt még nincs vége!

Hirdetés

Az uborka egyike a világon legelterjedtebb termesztett zöldségeknek. Annyira hasznos az egészségünkre nézve, hogy megkapta a szuper étel minősítést is. Lássunk mi mindenre jó, miben segíti az egészségünket!

1. Növeli a szervezet víztartalmát, így a nagy melegben is ajánlott a salátánkba beleszelni. Mivel 90% víztartalmú, gyorsan helyreállítja víz-háztartásunkat.

2. Nyugtatja a bőrt: belsőleg is hűsít, de a bőrre helyezve enyhíti a bőrpírt, akár a napégés okozta kipirosodást is.

3. Segít a méreganyagok lebontásában: akár egy kis seprű, megtisztítja a szervezetet a toxinoktól. Rendszeres fogyasztása feloldhatja a vesekövek feloldásában is.

4.Pótolja a napi vitaminszükségletet: tartalmaz A-, C-, valamint a B-vitamint, serkenti az immunműködést és javítja a szervezet energiaállapotát. Még hatásosabb, ha spenóttal és sárgarépával együtt fogyasztjuk.

5.Gazdag nyomelemekben: főként káliumban, magnéziumban és szilíciumban. A gyógyfürdőkben is előszeretettel alkalmazzák ezt a zöldséget.

6. Segíti az emésztést és a súlycsökkenést: magas víz- és alacsony kalóriatartalma miatt ideális a súlycsökkentéshez. Az uborkában található rostok jó hatással vannak az emésztésre, és nagyobb eséllyel szüntethetjük meg a székrekedést.

7. Segít a szem revitalizálásában: a duzzadtabb szemhéjra helyezett uborkaszeleteket gyulladásgátló hatása révén leapasztja a szem alatti árkokat és duzzanatokat.

Ezeket mindenképpen tudnunk kell a vitaminokról! Kattintson!

8.Csökkenti a koleszterinszintet, és a vérnyomást: magas rost, kálium és magnézium tartalma miatt jótékonyan hat a magas vérnyomásra.

9. Gyulladásgátló: ha egy szeletet nyelvünkkel fél-egy percre szájpadlásunkhoz szorítunk, elpusztítja a szájüreg azon baktériumait, amelyek a kellemetlen leheletet okozzák.

10. Természetes szépítő: az uborka kén- és szilíciumtartalma révén hajunk és körmeink egészségére is jótékonyan hat.

11.Csökkenti az ízületi gyulladást, enyhíti a köszvényes fájdalmat. Sárgarépával együtt, smoothie-ként fogyasztva csökkenti a szervezet húgysavszintjét.

12.Segít a másnaposság leküzdésében: mielőtt a görbe este után aludni térünk, néhány szelet uborka elfogyasztása pótolja a B-vitamin, és csökkentheti a másnaposság okozta fejfájást, javítja a közérzetet.

13.Serkenti a veseműködést: csökkenti a húgysavszintet, nem hagyja elsavasodni a szervezetet, és jót tesz a veséinknek is.

Forrás: Faculty of Medicine
Hirdetés