Mindenki ezt nézi most!

Tavaszi zsongás

2016.03.08. Módosítva: 2016.03.08.

A téli időszak mindenben megviseli szervezetünket, általános napfény-, friss levegő-, vitamin- és mozgáshiány jellemez mindannyiunkat. Éppen ezért az első előbújó napsugarakkal együtt mi is fokozzuk kintlétünket a szabad levegőn!

Mit tehetünk a táplálkozás területén?

Tavaszi zsongás

Bár a téli időszak szinte eteti velünk a nehéz, kalóriadús ételeket, a tavasz megjelentével vegyük kezünkbe étkezésünket és egy kis odafigyeléssel az alább felsoroltakra, segíthetünk szervezetünknek regenerálódni, megújult energiákkal feltöltődni.

Mindennap fogyasszunk valamilyen friss zöldséget, gyümölcsöt! Az így elfogyasztott vitaminokért és ásványi anyagokért testünk nagyon hálás lesz és a közérzetünk is javul.

Tejtermékek, probotikumok, kalciumpótlás: mindennap fogyasszunk elegendő tejet és tejterméket, lehetőség szerint legyen köztük probiotikus termék is! Ez utóbbiakat nagyon egyszerű felismerni: a terméken szerepel a "probiotikus" szó. Sajnos az "élőflórás" megnevezés nem azonos a probiotikussal, noha a benne levő kultúra segíti a probiotikus baktériumokat, melyek jótékony hatása a bélrendszerre többszörösen bizonyított. A tej és tejtermékek mindemellett igen fontos támogatói csontjainknak a bennük levő kálcium és D-vitamin miatt. A D-vitamin egyéb formában való pótlását beszéljük meg a háziorvossal!

Milyen folyadékot fogyasszunk? Noha a hideg idő sokaknak csökkenti folyadékfogyasztási igényét, ne felejtkezzünk el tavasszal a napi folyadék-fogyasztást is megreformálni. Különösen a buborékmentes ásványvizek, vagy a csapvíz fogyasztása ajánlott. Akinek ideje és kedve megengedi, saját készítésű zöldséglével, gyümölcsturmixszal is meglepheti magát. A teafogyasztás minden évszakban, így tavasszal is ragyogó ötlet.

Halfogyasztás: továbbra is fordítsunk figyelmet arra, hogy hetente legalább egyszer tengeri hal is szerepeljen a terítéken. A benne található omega-3 zsírsav védi szívünket, ereinket.

Alakformálás, fogyókúra? Tavasszal mindenki arra törekszik, hogy alakját csinossá tegye a nyári strandidőszakra. Nagyon fontos, hogy mindezt úgy tegyük, hogy ne vonjuk meg magunktól mindazt, amire szervezetünknek szüksége van. Ne felejtsük el, hogy most jöttünk ki a megterhelő téli időszakból és ha szeretnénk is alakunkat karcsúbbnak látni, súlyt veszteni, szervezetünknek mindemellett a regenerálódás is szükséges. Ki az, aki mindezt össze tudja számunkra hangolni? A dietetikus szakember, aki személyre szabottan, egyéni szükségletnek megfelelően segítheti és vezetheti a fogyókúrát.

Forrás: EgészségKalauz