Ezeket látta már?

Ödémásra ég le a homlokom a Naptól, mit tegyek? Vakcinainfó - Az orvos válaszol

napégés, fejbőr, homlok, fényvédelem, ödéma, orvos válaszol

Kedves orvosok! Egy furcsa kérdéssel fordulok önökhöz, valószínűleg egy bőrgyógyász lesz az én emberem.

27 éves nő vagyok, nincs betegség, nem szedek gyógyszert. Tavaly voltunk pár napot a balcsin ahol bár kentem magam erős fényvédővel rendszeresen, például a fejbőröm úgy leégett (hát azt nem kentem, azért nem kopaszodok) hogy 3 napra rá ödémás lett a homlokom. (Egész vicces volt a látvány, de azért jól megijedtem)

Szóval a kérdésem az lenne, hogy megint hófehér vagyok és újabb egy hét balcsi fog jönni nyáron és ha én így kimegyek a napra pár óra után szerintem fel lehet majd seperni a napozóágyról. Nyilván a legegyszerűbb megoldás az lenne, hogy gubbasszak az árnyékban, de ezt nem szeretném.

Így előzheti meg a napégést - olvasson tovább!

Mit tudok tenni, hogy legyen egy alapszínem, hogy ne égjek el élve a napon a hófehér bőröm miatt? Most gondolkozok a szoláriumon ami tudom, hogy káros, de talán nem károsabb mint hólyagosra égni?! Meg nem tudom, hogy az önbarnító krém ebben tud e nekem segíteni vagy az csak egy látszatot ad és amellett simán leég az ember?

Tudom ez nem nagy probléma, rá is ér nekem, de ez a nap már újabban elég durva, nem szeretnék minden évben leégni mert baj is lehet belőle. Egyébként régen kreol bőrű voltam, szerintem kinőttem. (Már ha lehet ilyet?!)

Nagyon köszönöm a választ, szerintem sokaknak hasznos lehet a felelősségteljes napozásról pár infó.

Vigyázat: A fényvédő krémek nagy része semmit sem ér - kattintson!

Kedves kérdező! A végeredményt tekintve vagy a fényvédő nem volt megfelelő, vagy nem elég sűrűn alkalmazta. Gyógyszertárban vásárolt, érzékeny bőrre javasolt 50+ termékkel óránként alkalmazva kicsi a valószínűsége hogy rákvörösre ég. A napra kifeküdni 12-3 óra között nem szabad, a vízparton még az árnyékban is ér minket sugárzás. A szolárium nem segít, felesleges UVA sugárzással terheli a bőrünk, öreg és ráncos lesz, daganatképző hatása van. Kifejezetten káros.

A barnítókrémek optikai barnaságot adnak, semmi közük a fényhez.

További cikkek a rovatból:

Forrás: Vakcinainfó - Az orvos válaszol