Koronavírus: ezt tegye pánik és stressz helyett!

koronavírus, járvány, koronavírus ellen, magyarország, megelőzés

Egyre inkább hangsúlyozzák a szakemberek, mi sem kerülhetjük el a koronavírust, de hogyan tehetjük a napjainkat élhetővé a járvány árnyékában? Segítünk, hogy eligazodhasson!

Egyre aggasztóbb hírek érkeznek a koronavírus terjedéséről, aminek hatására sokan pánikba esnek, és a feszültség miatt a napi feladataikat sem képesek ellátni.

Hogyan őrizzük meg a nyugalmunkat?

Egyrészt, teljesen normális, hogy aggódunk, idegesek vagyunk a koronavírussal kapcsolatos híreket hallva. A COVID-19 új betegség, keveset tudunk róla, veszélyes is lehet, ráadásul folyamatosan kapjuk az információkat a koronavírus terjedéséről, a diagnosztizált betegek és a halálos áldozatok emelkedő számáról.

A legtöbbünk számára szokatlan fogalmakkal ismerkedhetünk meg testközelből, például karanténnal eddig csak a könyvekben, filmekben találkoztunk. A negatív érzések, mint a harag, a bizonytalanság, a stressz, a félelem természetesek egy ilyen helyzetben. Azért viszont tudatosan kell küzdenünk, hogy az életünkön ne uralkodjon el a pánik, és arra is ügyelnünk kell, hogy az aggodalmaskodás ne akadályozza a hétköznapi feladatainkat, vagy akár az alvást.

Összeállítottunk egy listát - többek között a WHO tanácsaival - annak reményében, hogy ezáltal könnyebb lesz megőrizni a hidegvérünket. Ne feledjük: a stressz bizonyítottan gyengíti az immunrendszert, így az aggodalmaskodással és a pánikolással éppen annak az esélyét növeljük, hogy megbetegszünk.

Beszéljünk a félelmeinkről!

Egy megértő barát vagy családtag, esetleg egy szakember segíthet feldolgozni a félelmeket. Ne féljünk elmondani azt, ami aggaszt minket,

Támaszkodjunk azokra a képességeinkre, amelyek korábban is átsegítettek a nehéz helyzeteken!

Mindenkinek az életében volt már olyan időszak, ami nehezebb, stresszesebb, feszültséggel teli volt. Érdemes felidézni azokat a módszereket, élményeket, személyeket, amelyek segítettek átvészelni ezeket az időszakokat. Írjunk naplót, fessünk, töltsünk több időt a szeretteinkkel, takarítsunk - tegyünk bármit, amitől úgy érezzük, kézben tartjuk az életünket!

Nézzük meg, mennyire hiteles az oldal, ahol tájékozódunk a koronavírusról

Ha egész nap, megállás nélkül új hírt, információt, cikket keresünk a koronavírusról, nézzük meg, milyen oldalakon járunk éppen!. Sajnos, rengeteg a félelmet keltő álhír, hazugság és pletyka, ezek csak a bizonytalanságot fokozzák és még rosszabbul fogjuk érezni magunkat. Ha tájékozódni szeretnénk, tegyük azt megbízható oldalakról.

Legyünk tisztában a tényekkel!

A félelem nagyon sokszor a bizonytalanságból fakad, abból, hogy nem tudjuk, mi történhet velünk, például, hogy mekkora annak a rizikója, hogy megbetegszünk. Minél több hiteles információnk van a koronavírusról, annál pontosabban fel tudjuk mérni a minket érintő kockázatot, és persze annál többet tudunk tenni ennek csökkentéséért.

Ha otthon kell maradnunk, igyekezzünk a lehető legkellemesebbé tenni ezt az időszakot!

Próbáljunk meg olyan egészségesen élni, amennyire csak tőlünk telik. Táplálkozzunk megfelelően, mozogjunk rendszeresen, aludjunk eleget, esetleg meditáljunk, relaxáljunk. Ne hanyagoljuk el a külsőnket és az otthonunkat, továbbá ápoljuk a kapcsolatainkat is, akár telefonon, e-mailen vagy videóhívásokon keresztül.

Olvasson tovább! Ezek a koronavírus tünetei!

Ne alkohollal, cigarettával vagy drogokkal nyugtassuk magunkat!

Az egészségünkre ártalmas pótcselekvések helyett töltsünk több időt azokkal a tevékenységekkel, amelyek megnyugtatnak, kikapcsolnak! Ha a számunkra élvezetes dolgokra koncentrálunk, eltereljük a figyelmünket az aggodalmaskodást kiváltó gondolatokról. Akár egy régóta tervezett új hobbit is kipróbálhatunk!

Legyünk felkészültek!

Készítsünk tervet, akár arra az eshetőségre, ha megbetegszünk, akár arra, ha csak otthon maradnánk, így kerülve el a fertőződést. Keressük meg, és írjuk fel a fontos telefonszámokat, váltsuk ki előre a gyógyszereinket, gondoskodjunk némi tartós élelmiszerről. Tájékozódjunk az esetleges teendőkről, ha tüneteket észlelünk magunkon, vagy éppen arról, milyen módszerekkel tudjuk lassítani a fertőzés terjedését.

Forrás: EgészségKalauz