Ezeket látta már?

Korpás haj, fejfájás, gyengeség: ebből tudhatja, milyen vitaminra van szüksége

vitaminhiány, ásványi anyag hiány, vitamin, nyomelem

Jelek, melyek vitaminhiányra, vagy ásványi anyag hiányra utalnak - röviden, tömören, csak a lényeg.

Vitaminhiány és ásványi anyag hiány jelek mikrotápanyagok szerint

A magnéziumhiány tünetei: izomgörcsök, izomremegés és izomrángás; állandó rosszkedv, hangulatzavarok, szorongás és koncentrációs zavarok; a fizikai és szellemi teljesítőképesség csökkenése, fáradékonyság, izomgyengeség; erős szívdobogás-érzés

A kalciumhiány tünetei: izomgörcs, izomrángás, idegvégződések túlérzékenysége, zsibbadás, bizsergő érzés, csontok és a fogak gyengülése nehezen gyógyuló törések, gyengeség, rossz tartás, fogérzékenység és fogszuvasodás.

A nátriumhiány tünetei: fejfájás, hányinger, koncentráció és a kognitív képességek romlása, egyensúlyérzék romlása, étvágytalanság, fáradtság, gyengeség, ingerlékenység, zavarodottság, eszméletvesztés vagy kóma.

A káliumhiány tünetei: folyamatos gyengeség, fáradtság, magas vérnyomás, lábgörcsök, szívritmuszavarok, szédülés, ájulás.

A foszforhiány tünetei: csontok, illetve a fogak állapotának romlása, a csontok gyengülése, a fogak érzékenyebbé válás a törésekre,fogszuvasodásra, foggyulladásra való nagyobb fogékonyság. Izom- és ízületi problémák, fájdalmak, izomgyengeség, kettős látás, ingerlékenység.

A vashiány tünetei: sápadtság; fáradékonyság, gyengeség, koncentrációs zavarok, a teljesítőképesség csökkenése; légszomj; fejfájás, szédülés; a hajszálak gyengesége, töredezése, hajhullás; bőrszárazság, bőrviszketés; a köröm töredezése, elgyengülése, deformálódása; hideg végtagok

A cinkhiány tünetei: étvágytalanság és fogyás (anélkül, hogy az étrendünket vagy a sportolási szokásainkat megváltoztattuk volna); gyakori fertőzések, memóriazavarok, koncentrálási nehézségek; az íz- és szagérzékelés csökkenése; hasmenés; bőrproblémák, pattanások, nehezen gyógyuló sebek

A rézhiány tünetei: gyengeség, fáradékonyság, sápadtság; az immunrendszer gyengesége (pl. gyakoribb betegeskedés és lassabb gyógyulás); memóriaproblémák, tanulási nehézségek; a mozgáskoordináció zavarai, botladozás; fokozott érzékenység a hidegre, őszülés.

A szelénhiány tünetei: teherbeesési nehézségek; izomgyengeség; fáradékonyság; hajhullás; az immunrendszer gyengesége; koncentrációs zavarok, hormonális zavarok (pajzsmirigy).

A krómhiány tünetei: a szénhidrát-anyagcsere zavarai, inzulinrezisztencia; farkaséhség, édességek utáni sóvárgás; fokozott fáradékonyság, kimerültség; lassabb, nehezebb sebgyógyulás

Vitaminhiány és ásványi anyag hiány jelek tünetek szerint

Cserepes ajkak: a kicserepesedett ajkak C-vitamin-, vagy vashiányt jeleznek.

Ezeket egye: vörös húsok, káposzta, paprika és tofu.

Korpás haj: a szervezetben nincs elég biotin, B7-vitamin, valamint az esszenciális zsírsavak hiányát is jelzi.

Ezeket egye: lazac, mandula, mogyoróvaj, napraforgómag.

Ritkuló haj: elégtelen vas- és C-vitamin-bevitel.

Ezeket egye: citrom, kivi, eper, vörös bab.

Pikkelysömör: D-vitamin, B-vitamin,cinkvagy esszenciális zsírsav hiányát jelzi. Ezeket egye: tojás, garnélarák, friss tonhal, gomba.

Száraz bőr: omega-6-zsírsav hiányát jelzi. Ezeket egye: napraforgómag, fenyőmag, szezámmag, pulykahús.

Aknés bőr: cink hiányát jelzi. Ezeket egye: rák, spenót, kesudió, kakaó.

Zsíros bőr az orr körül: B2-vitamin vagy cink hiányát mutatja. Ezeket egye: feta sajt, makréla, spárga, mandula.

Fehér pöttyök a körmön: cink és vashiány. Ezeket egye: sovány sertéshús, gomba, csicseriborsó, aszalt sárgabarack.

Töredező körmök: a vashiány egyik jele. Ezeket egye: lenmag, csirkemáj, pisztácia, dió, lencse.

Töltse fel ásványianyag-raktárait - így erősítse fel immunrendszerét tavaszra, kattintson!

Fekélyes, sebes nyelv: B12-vitamin, B3-vitamin, vas vagy folsav hiányát mutatja. Ezeket egye: fekete bab, pak choi, avokádó, pisztráng.

Rossz lehelet: a vashiány egyik jele. Ezeket egye: mazsola, borsó.

Fejfájás: magnézium, B12-vitamin vagy B6-vitamin hiányát jelzi. Ezeket egye: tökmag, aszalt szilva, banán, szójatej.

Ízérzékelés hiánya: cinkhiányt jelez. Ezeket egye: tojás, vörös húsok, joghurt, vörös bab.

Depresszió: B-vitamin, D-vitamin vagy magnézium hiányát jelzi. Ezeket egye: kesudió, kelkáposzta, gomba és árpa.

Szorongás: a B-vitamin, a D-vitamin, a magnézium vagy a kalcium hiányának jele lehet. Ezeket egye: tofu, tej, banán és datolya.

Rossz hangulat: B-vitamin, D-vitamin vagy magnézium hiányát jelöli. Ezeket egye: quinoa, lazac, avokádó és zöldbab.

Feszültség, stressz: magnézium, cink vagy esszenciális zsírsavak hiányát jelzi. Ezeket egye: friss tonhal, kakaópor, garnélarák és napraforgómag.

Állandó fáradtság: B-vitamin, vas vagy magnézium hiányára utal. Ezeket egye: aszalt szilva, máj, dió, aszalt sárgabarack.

Álmatlanság: magnéziumhiány jele. Ezeket egye: tavaszi zöldségek, brazil dió, csicseriborsó.

Nyugtalan lábak: magnézium, vas vagy folsav hiányát jelzi. Ezeket egye: avokádó, szárított oregánó, búzadara és étcsokoládé

Alacsony libidó: D-vitaminhiányt jelezhet. Ezeket egye: gombák, reggeli gabonafélék, makréla és tojás.

Ízületi fájdalmak: magnézium, kálium, kalcium, nátrium, B1-vitamin és D-vitamin hiányát is jelezheti. Ezeket egye: pisztráng, sertéshús, chiamag és makadámdió.

PMS: magnéziumhiány lehet. Ezeket együk: kesudió, tökmag, makréla és vadrizs

Hideg végtagok: vashiányt jelez. Ezeket egye: vörös húsok, kelkáposzta, tofu és kömény.

Forrás: egeszsegkalauz.hu