Mary Fewtrell, a University College London orvoskutatója és kollégái olyan elemzést tettek közzé a British Medical Journal című folyóiratban, amely szerint a széleskörűen elfogadott ajánlás nincs kellőképpen alátámasztva. A gyermekorvosok szerint ideje azt újraértékelni.
A kutatók az ismert adatok kiértékelését követően azt tanácsolták a kismamáknak, hogy legalábbis az ipari államokban a csecsemőket a negyedik hónaptól kezdve más élelmiszerekkel is táplálják. Számos tanulmány elemzése révén ugyanis kiderült, hogy azok a babák, akik ennél tovább is kizárólag szopnak, hajlamosabbak lesznek az allergiára és a vashiányra. A szerzők további érve, hogy a pépes ételek korábbi bevezetése jobban felkészíti a csecsemőket a többi élelmiszerre, például a zöldségekre.
A kevésbé fejlett országokra ugyanakkor nem érvényes e megállapítás. Ott ugyanis a kizárólagos szoptatással előzhetők meg leginkább a szennyezett ivóvízből és élelmiszerekből eredő megbetegedések.
A kutatás okaként egy, az elmúlt években megfigyelhető trend szolgált, miszerint a hozzátáplálás kezdete egyre inkább későbbre tevődik - írták az orvosok.
Más szakértők kétkednek a tanulmány hitelességében. Janet Fyle, a brit védőnők egyesületének tagja úgy nyilatkozott a BBC-nek, hogy négy hónapra korlátozni a szoptatás idejét visszalépés lenne, és a bébiétel-gyártók kezét véli a háttérben felfedezni. A négy szerző közül hárman ugyanis már dolgoztak a bébiételipar tanácsadóiként, vagy kaptak onnan kutatási pénzeket.
A német szoptatásvédelmi bizottság is hasonlóan áll az ügyhöz, bár nem követi szigorúan a WHO ajánlását. Szerintük az első félévben szoptatni kellene a babákat, legalább az ötödik hónap elejéig pedig kizárólag anyatejjel történjen a táplálás, még az allergiára fokozottan hajlamos gyermekek esetében is.
Végső soron a brit orvosok is a hozzátáplálás elkezdéséről beszélnek, nem a szoptatás abbahagyásáról. "A pépes ételek bevezetését követően - amelyre legkésőbb a második életév elején sort kell keríteni - is ajánlott tovább szoptatni a csecsemőket. A szoptatás idejét anya és gyermek együtt határozzák meg" - írják a Der Spiegel című német lap internetes kiadása szerint (www.spiegel.de).
2012. május 17. csütörtök, Paszkál napja van
-
Egészségtár
-
Betegségek - tünetek
-
Allergiás betegségek
-
Endokrinológia, anyagcsere
-
Bélbetegségek
-
Betegségek és diéták
-
Bőrbetegségek
-
Cukorbetegség
-
Daganatok
-
Diagnosztika
-
Fájdalom
-
Férfi Bajok
-
Fertőző betegségek
-
- Keresők
- Orvosi szótár
-
Kalkulátorok
- Mérje fel egy egyszerű teszttel, van-e makula-degenerációja (szemfenéki meszesedés)!
- Számolja ki, mennyi esélye van arra, hogy a következő 10 évben stroke-ot kapjon.
- Számítsa ki gyermeke várható születési idejét!
- Tudja, hogy kemény munkával megkeresett pénzéből mennyit költ évente cigarettára?
- Tudja meg, hogy túlsúlyos-e!
- Ha teherbe szeretne esni…
- Alma vagy körte?
- Határozza meg tesztünk segítségével, hogy prosztata-megnagyobbodás okozta tünetei mennyire súlyosak!
- Számolja ki, hogy különböző testmozgásokhoz mennyi energiára van szüksége!
- Határozza meg azt a pulzus céltartományt, melynek elérése javasolt a testedzés során!
- Számolja ki, hogy testének mennyi energiára van szüksége nyugalomban ahhoz, hogy az alapvető élettevékenységek működhessenek!
-
Orvos válaszol
- Megfázás és allergia
- Terhesség, vitamin, pajzsmirigyzavar
- Thalassaemia és terhességvállalás
- Terhesség, előzmények
- Fogamzásgátlás, hasmenés
- Menopauza, védekezés a teherbeesés...
- Erőnlét hanyatlás, gyógyszeres...
- Tüdő gombásodás kezelése
- Friss hírek
- Videótár











