2012. május 17. csütörtök, Paszkál napja van
Nyitólap  >  Egészségtár  >  Borpatika
Továbbküldés
Tartalom címe: A csokoládé, a vörösbor és a tea javítják az agyműködést

    A csokoládé, a vörösbor és a tea javítják az agyműködést

    Az Oxford Egyetem kutatóinak állítása szerint a csokoládé, a vörösbor és a tea javítják a kognitív funkciók teljesítőképességét.
    Az Oxford Egyetem Fiziológiai, Anatómiai és Genetikai részlegének tudósai a flavonoidokban gazdag élelmiszerek fogyasztása és a kognitív teljesítőképesség közti összefüggéseket vizsgálták 2031 idősebb (70 és 74 év közötti) önkéntesnél.

    Csokoládé, vörösbor és az agy.
    A résztvevők először egy kérdőívet töltöttek ki étkezési szokásaikról, majd a kutatók egy sor kognitív tesztnek vetették alá őket. Az eredmények szerint azok az önkéntesek, akik rendszeresen csokoládét, vörösbort vagy teát fogyasztottak (mértékkel természetesen), sokkal jobb eredményeket értek el a kognitív teszteken, mint azok, akiknek étrendjében nem szerepeltek ezek.
    A korral járó kognitív állapotromlás és a mikrotápanyagok kapcsolatát egyre többen tanulmányozzák világszerte.

    A gyümölcsök, valamint az olyan italok, mint a tea, a vörösbor a kakaó és a kávé igen gazdagok polifenolokban. Az étkezési polifenolok egyik legnagyobb alcsoportja a flavonoidok, amelyek fogyasztása bizonyíthatóan csökkenti az időskori demencia (elbutulás) előfordulását.
     
    Megjelent: 2009. szeptember 21.
    Forrás: Medipress
    Legutóbb frissítve: 2012. január 17.